Φάβα με δάφνη, παντρεμένη ή ανύπαντρη;

Παραθέτω την εκτέλεση της γνωστής σε όλους φάβας, όπως μου την έδωσε η μανούλα μου, με μια δικιά μου πινελιά φυσικά!

500 γρ. φάβα
1 μεγάλο κρεμμύδι
1 μικρή πατάτα
1 κουταλάκι αλάτι
1-2 φύλλα δάφνης

Καθαρίζω προσεκτικά τη φάβα, ιδιαίτερα αν είναι χύμα από μπακάλικο. Βάζω τη φάβα να πάρει μια βράση και ξαφρίζω καλά. Σβήνω το μάτι και την αφήνω να μουλιάσει για μια ώρα τουλάχιστον. Στη συνέχεια, σουρώνω τη φάβα και την ξεπλένω με άφθονο νερό. Βάζω τη φάβα στη χύτρα μαζί με την πατάτα, το κρεμμύδι και τη δάφνη (η ιδέα της δάφνης μου ήρθε μετά από φάβα που δοκίμασα σε τσιπουράδικο στη Ν. Φιλαδέλφεια!) και ρίχνω νερό μέχρι να σκεπαστεί καλά. Μαγειρεύω στη χύτρα για 20 λεπτά αφού ανέβει η βαλβίδα. Αφού πέσει ο ατμός, αφαιρώ τη δάφνη και πολτοποιώ τη φάβα με το κρεμμύδι και την πατάτα με μίξερ χειρός μέχρι να χυλώσει. Εμένα προσωπικά μου αρέσει σε θερμοκρασία δωματίου με λάδι, λεμόνι και ρίγανη ή με μπόλικο "πάντρεμα". Αν θέλω τη φάβα "παντρεμένη", σοτάρω κρεμμύδι σε φέτες, μια πράσινη πιπεριά και μπόλικη φρέσκια ντομάτα σε κομματάκια. Δεν τα μαγειρεύω πολύ για να είναι τραγανά και μόλις σβήσω το μάτι προσθέτω αλάτι και μπόλικο ελαιόλαδο. Σε καιρούς αυστηρής νηστείας, τρώγεται και αλάδωτη με λίγο κρεμμυδάκι. Καλή σας όρεξη!

Copyright © 2009 - To μουτουπάκι μου! - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template